-susah senang-

SENANG
senangnya kita lupakan jasa orang
senangnya kita abaikan orang
senangnya kita khianati orang
senangnya kita berbuat kemungkaran
senangnya kita meninggalkan kebaikan

tapi..

SUSAH
susahnya kita membalas jasa orang
susahnya kita setia pada seseorang
susahnya kita melakukan kebaikan
susahnya kita meninggalkan kemungkaran
susahnya kita mahu menghalang kemungkaran

kenapa?

7 Response to "-susah senang-"

  1. piNky LuCiA says:
    April 4, 2010 at 1:49 PM

    sebb bukan senang nak buat baik.. banyak setan yang duk kiri kanan menghasut suh buat jahat.. hihi

  2. hana devushka says:
    April 4, 2010 at 3:59 PM

    hehe..setan tanduk dua ke?..

  3. piNky LuCiA says:
    April 4, 2010 at 4:37 PM

    tak pernah tgk setan.. so tak tahu laa tanduk dia bape.. hehe

  4. jane says:
    April 4, 2010 at 10:04 PM

    bukan senang nak jd senang tapi amat susah pula nak jadi senang so bersenang2 lah sebelum ade rasa susah sbb susah juga nak cari rasa senang ni sebab susah tu bila2 masa je blh rampas masa senang





    hahaahhaahah

    pening?
    larikkkk

  5. ct fad says:
    April 7, 2010 at 9:44 PM

    susah i nak tafsirkan..terime je ler takdir seadenyer..hehehe

  6. HEMY says:
    April 9, 2010 at 11:34 AM

    sebab lumrah manusia dijadikan macam tu..

  7. hana devushka says:
    April 13, 2011 at 9:42 PM

    erm..banyak manusia, banyak ragamnya..