meja VIP, layanan hampeh!

teringat aku pada satu kejadian yang berlaku lebih kurang setahun yang lalu. Masa tu aku n family pegi la kenduri kawen keluarga terdekat aku. Family aku belah lelaki. So kitorg pown berangkat la menaiki beberapa buah kereta. Sampai sna, macam biasa la. Angkat dulang hantaran. Berarak sket. Pas2 ada kompang sambut. Macam kenduri biasa la.

Ok. Lpas dah selesai sume majlis 2, kitorg pun dijemput la makan. Masuk je dlm khemah, aku tgk meja utk rombongan pihak lelaki diasingkan daripada meja org ramai yang berkunjung. Meja utk rombongan adalh meja bulat dan meja utk org ramai yang berkunjung adalah meja yang panjang. Atas meja kitorg dah tersedia lauk2nye sume. Macam2 lauk yang tersedia. Ada ayam percik, udang, sotong..Semua lengkap la. Nasi je x ada.

tunggu punya tunggu, nasi x sampai2.. Meja utk parents pengantin aje yg dihidangkan nasi. Meja lain x ade. Aku naik heran. Meja dah ala2 VIP. Very Important Person la katakan.. Tp xde pulak org tlg layan. Pinggan nak letak nasi pown xnmpak batang hidungnye. Semua org dah lapar. Dahaga apatah lagi. Tengahari terik ni makcik oii.. Kurang2 hidang la air. Semua dah bising2. Ape ni?..Nak buat kenduri ke nak buat party?

Last2 kitorg kena cri sdri nasi nye. Air pown x disediakan. Setelah melilau2 mencari nasi. Dapat la nasi minyak 2. TAPI..xcukup plak..adik aku dapat sket je. ciput je. Alahai. Nasi pown xckp ni. Nasi mentah ke ape? Nak sruh kitorg mkn pasir ke?


Akhirnye kitorg sempat habeskan lauk dlu. . Bru nasi smpai..Xtahan lapar la katakan. Hrmm..aku rase benda macam ni xpatut jd. Klu malas nk layan sgt, buat je mkn selerak..blh semua mkn amik sdri. xyah susah2 buat meja ala2 VIP bagai. Last2 dri sdri malu. Ramai pulak org buat dosa. Sbb duk mengata layanan mcm hampeh..!

6 Response to "meja VIP, layanan hampeh!"

  1. piNky LuCiA says:
    April 4, 2010 at 1:52 PM

    hehehe.. sabar... nak wat macam mana.. dia kelam kabut tu.. hehe

  2. hana devushka says:
    April 4, 2010 at 4:00 PM

    kelam kabut ke nk menunjuk je?..hoho~

  3. piNky LuCiA says:
    April 4, 2010 at 4:40 PM

    ntahlaa.. nanti kak tanya.. hehe

  4. hana devushka says:
    April 5, 2010 at 9:04 PM

    tanye cpat2 sket..=p

  5. piNky LuCiA says:
    April 5, 2010 at 9:09 PM

    hahaha.. tak larat laa nak tanya cepat2.. huhu

  6. hana devushka says:
    April 14, 2010 at 11:33 PM

    cube tanye lambat2 plak..hehe~