konflik mahasiswa..

hrmm..

nak taw ape punca pelajar2 bergaduh sesama sdri?..
berdasarkan kajian aku..(ceewah..), punca plg byk ialah..
ASSIGNMENT..group assignment, ok!

setelah menjalankan beberapa siri temubual dengan teman2 rapat dan x rapat aku, tenyata assignment adalah punca berlakunya masalah hubungan sesama rakan renggang. Sebenarnya aku sendiri pernah mengalami keadaan ini. Ini terjadi apabila salah seorang ahli kumpulan tidak memberi komitmen yang baik terhadap assignment tersebut. Lebih tepat lagi, tidak memberi komitmen langsung. Tak pernah bertanya macamana progress assignmnt tersebut. Klu ada discussion, xpenah nmpak batang hidung. Pas2 tyme nak htr, sedap2 je nk masukkan nama skali. "eh, ko letak name aku skali taw".

kelapa hodak ko! (smpai tersasul aku ckp..ngeh2). nak name je. keje xnak buat. mewah tol idup ko yer.

sebenarnya klu assignment individu, aku xkesah. Lantak ko ler.. Tp ni assignmnt GROUP!
Banyak pihak yang terlibat n terbabit sma. Jgn ko nk bg janji2 kosong. Aku akan bg komitmen la. Aku akan buat keje la. HYe2 bye2 la..

ish..aku lam class ni. Stop dlu..ngee~
Lecturer dah jeling2 tu..ki3~

2 Response to "konflik mahasiswa.."

  1. °° ♥ p a A n i ♥ °° says:
    March 23, 2010 at 3:34 PM

    yes!! aku sokong dikau. mmg esemen puncanya.. kdg2 ade kwn2 yg nk pinjam esemen la.. last2 depa tiru btul2. mane x hanginnye kan...

  2. hana devushka says:
    March 23, 2010 at 6:42 PM

    hmm...btol 2..yg xnak buat keje 2 la yg bengang sket 2..