aku dan kamu


"hey kamu.."


dgn automatiknya kepalaku tertoleh.

"yes?can i help u?"

I don't know whether i sound polite or rude. I just bad at communication anyway.

"kamu Lyn kan?"

huh?mcmn die taw name aku ni? aku xingat pown penah jumpa die.
aku memerah kembali otakku supaya bekerja utk mengingati wajah asing di depan ku ini. tetibe sebiji mentol muncul dlm kpala aku.

"oohh..Adam?? waah..dah lama xjumpa. Dah byk kau berubah. x sangka kite blh jmpa lg kat tmpat mcm ni."

"ye la..ko 2 bukannya nak contact aku. Aku try tanya kwn2 kite no. kau..tp sorang pown xtaw. Ko menghilang ke mane?"

aku masih terkejut dgn situasi yg bru berlaku dihadapan aku ni. aku mcm x percaya. btol ke yg aku jmpa ni adam?

"sorry2..aku bukannya xnk contact ko. tp aku xtaw cane nk contact. Ko pown dah pindah kan lpas kite habis SPM kan?"

sungguh aku xsangka. aku bley jmpa balik kwn aku ni kat tmpat yg x dijangka mcm ni. dulu aku mmg head over heel la dkat adam ni. tp i2 sume kisah dulu. skrg semua sudah berubah.

"erm..Lyn.. sorang je ke?"

"eh..xde la..sbnrnya aku tgh 2nggu kwn ni."

"urm..klu mcm 2, boleh kite sembang kejap? aku ade mende nk ckp ni."

"ok. i don't really mind. cakap je la. apa die?"

"actually..aku nk ckp mende ni dah lama. 2 yg aku cri contact ko 2. aku tanye kwn2 sume xtaw no. ko.. sebenarnya..aku.."

"lyn..dah lame ke 2nggu? sorry..lambat sket."

"Fariz...x la..Lyn bru je sampai. Fariz, kenalkan, ni Adam, kawan sekolah dlu. Adam, kenalkan, ni Fariz."

"lyn..jom la..dah lwat ni.. wayang pown dah nk start dah ni."

"okay. sorry Adam. gotta rush. see you next time."

disaat aku melangkah kaki meninggalkan adam, aku tgk ekspresi wajah Adam berubah. mcm pucat dan terkejut. tp aku xkan menoleh kebelakang lg. krn jalan dihadapan aku sdg menanti utk diterokai.

p/s: cerite ini tiada kaitan dgn yg hidup ataupown yang masih bernyawa..~

2 Response to "aku dan kamu"

  1. piNky LuCiA says:
    October 11, 2009 at 9:47 PM

    wawawa.... bukan main adek ku sekrg ni.. hehehe.. teruskan..

  2. hana devushka says:
    October 12, 2009 at 7:11 PM

    hehe~
    tp xpandai guna ayat..x mcm kakak die..haha~