10 mitos tentang atuk aku..

1. atuk aku pemurah orangnya..

Bila tyme raya, atuk aku memang tak miss bagi duit raya. kalau dia bagi, bukan sket2..kurang2 rm50..itu kire sket la tu..biase atuk aku bagi rm100++..

Bulan 6 hari tu, pokok mempelam kat belakang rumah atuk aku berbuah. 1st tyme berbuah pokok ni. Baru belajar berbuah la katakan. Aku mintak 2 bijik je, tapi atuk aku bagi 10 biji. Terharu sungguh adik aku..Sampai menitis air mata dia.. Aku pown sebak juga.

2. atuk aku penyayang orangnya..

Atuk aku ni memang sayang kat cucu-cucu dia. Tiap kali aku datang kat umah, dia dah ada kat depan pintu..nak sambut cucu la katakan. Almaklumlah..dah lame tak jumpa..

Bila kami sampai aje, atuk aku terus peluk dan cium cucu-cucu dia. Sayang bebenor la katakan..


3. atuk aku seorang yang rajin..

Tiap kali aku pergi umah atuk aku, memang tak pernah aku tengok dia duk baring-baring tak buat kerja. Ada je keje yang nak dibuatnya.

Kadang-kadang atuk aku tolong opah basuh pinggan la. Kadang-kadang dia bercucuk tanam kat tepi rumah la. Memang tak pernah duduk diam. Rajinnya atuk aku..

4. atuk aku selalu ke masjid..

Atuk aku memang selalu ke masjid. Kalau boleh 5 waktu dia akan pergi ke masjid. Kalau bulan ramadhan lagi la. Memang atuk aku tak tinggal terawih. Atuk aku selalu ajak opah dan cucu-cucu dia pergi terawih sekali. Aku memang respect atuk aku..

5. atuk aku...

Lagi 6 aku sambung dalam entry lain.. Dah lenguh menaip..hehe(^_^)

9 Response to "10 mitos tentang atuk aku.."

  1. Hizami Rahim says:
    September 19, 2010 at 10:46 PM

    wah~
    mitos ?
    hehe.

  2. ♥ p a A n i ♥ says:
    September 20, 2010 at 1:43 AM

    ni mitos ke btul2?? hehehe

  3. hana devushka says:
    September 20, 2010 at 8:06 AM

    haha..percayalah pada tajuk..huhu~

  4. Amni says:
    September 20, 2010 at 12:26 PM

    mitos tu bukan nyer benda tak betul ke? hee..

  5. hana devushka says:
    September 20, 2010 at 1:59 PM

    Amni: tepat skali..

  6. piNky LuCiA says:
    September 20, 2010 at 5:11 PM

    hahahaha.. 6. atuk aku suka dengar ceramah agama..

    kalau atuk aku tak dapat pergi masjid untuk dengar ceramah agama, dia mesti duduk kat tepi tangga rumahnya untuk dengar ceramah. al maklumlaa masjid depan rumah.. sukanya atuk aku pada ilmu..

    hahaha.. dah sambung.. lalalala~

  7. hana devushka says:
    September 20, 2010 at 9:07 PM

    sila sambung banyak2 lg..huhu~
    lpas ni bley buat n3 pasal 10 sebab aku sayang giler atuk aku..haha~

  8. piNky LuCiA says:
    October 25, 2010 at 5:13 PM

    memang laa.. i sayang giler kat atuk i tau... hahahaha

  9. hana devushka says:
    October 26, 2010 at 10:59 PM

    u sayang giler..i sayang extra extreme giler..haha~